Treasure Trails: Level 3 - Hard Trails

« Terug naar Treasure Trails

Geschreven door Arnoud X122 (Elanthiel, Ilovearagorn, Pttim). Laatste aanpassing was op 17-12-2014 door Ilovearagorn.
1 - Introductie
Hard clues waren ooit de moeilijkste van alle clues. Ze zijn desalniettemin vrij snel op te lossen, maar zijn voor een beginner vrij moeilijk. Met dit overzicht hopen we dat je wat verder komt met je clues!
2 - Anagrammen
Anagrammen zijn één van de meest simpele soorten Hard clues. Bij Hard anagrammen krijg je altijd een extra opdracht. Deze extra opdrachten zijn altijd een challenge clue of een puzzel. In de tabel hieronder vind je de anagrammen, hun oplossingen en de oplossingen/puzzels van hun challenges.

Anagrammen
  Oplossing Locatie van Persoon Oplossing van Challenge
Ace Match Elm Cam the Camel Al Kharid (ten noorden van gnome glider). Maple Tree Puzzlebox
An Paint Tonic Captain Ninto De bar in de dwarven passage van de Fishing Contest quest. Troll Puzzlebox
Arr! So I Am Crust, And? Ramara du Croissant Piscatoris; bij de metal press en de small furnace. Puzzlebox
A Zen She Zenesha De East Ardougne armour store; ten noordoosten van de oostelijke bank. Castle Puzzlebox
By look Bolkoy Tree Gnome Village (in het doolhof ten zuiden van West Ardougne), beklim de zuidelijke trap. 13
C On Game Hoc Gnome Coach  Het Gnome Stronghold gnomeball veld.
6
Gulag Run Uglug Nar Vlakbij de queststart van Zogre Flesh Eaters, ten zuiden van Castle Wars. Troll Puzzlebox
He Do Pose. It Is Cultrrl, Mk? Riki the Sculptor's Model East Keldagrim, bij Blasidar the Sculptor (van de gravestones), ten oosten van het paleis. Bridge Puzzlebox
I Eat Its Chart Hints Do U Shiratti the Custodian De tempel in Nardah. Puzzlebox
I Faffy Run Fairy Nuff Zanaris Hospital, het meest noordelijke huis ten noorden van de Zanaris Bank. Tijdens en tussen A Fairy Tale Part II en A Fairy Tale Part III, moet je het certificaat uit het kastje in haar huis pakken en dan via de Fairy Rings naar haar teleporten(Naar de Fairy HQ). De code hiervoor is (in volgorde uit te voeren) AIR-DLR-DJQ-AJS. Bridge Puzzlebox
Land Doomd Odd Old Man Tussen Paterdomus en de Varrock Lumberyard, de Rag en Bone Man queststart. Puzzlebox
Me Am The Calc Cam the Camel Al Kharid (ten oosten van gnome glider). Puzzlebox
O Birdz A Zany En Pc Cap'n Izzy No Beard De Brimhaven agility arena. 33
Or Zinc Fumes Ward Wizard Frumscone De kelder van de Wizards' Guild in Yanille. Bridge Puzzlebox
Profs Lose Wrong Pie Professor Onglewip De begane grond van de Draynor Village Wizards' Tower. Puzzlebox
Red Art Tans Trader Stan Port Sarim Docks, tussen de boot van de Void Knight's Squire en de Lady Lumbridge van Dragon Slayer. Maple Tree Puzzlebox
Sequin Dirge Queen Sigrid Het paleis in Etceteria, een eiland van de Throne of Miscellania Quest. Na de Blood Runs Deep quest bevindt Queen Sigrid zich in het paleis van Miscellania. Troll Puzzlebox
Them Call Came Cam the Camel Al Kharid (ten oosten van gnome glider). Maple Tree Puzzlebox
3 - Raadsels
Raadsels kunnen zowel makkelijk als moeilijk zijn. De ene weet je zo, de ander duurt veel langer. Daarom is hier een lijstje opgesteld van alle mogelijke raadsels, en de actie die je voor het raadsel moet doen.

Raadsels
  Actie Oplossing Locatie Eventuele oplossing van Challenge
46 is my number. My body is burnt orange colour and crawls with those with eigth. 3 mouths I have yet I cannot eat. My blinking blue eye hides my grave. Graaf op De sapphire bij de spider hill tussen de Greater Demons en de Rune Rocks. Spider hill, Sapphire spawn; Wilderness 46. -
'A bag belt only?', he asked his bolding brothers. Spreek met Abbot Langley. Edgeville Monastery. -
And so on, and so on, and so on. Walking from the land of many unimportant things leads to a choice of paths. Graaf op De driesplitsing op het eiland Etceteria, van de Throne of Miscellania quest. Etceteria Island. -
Aggie I see. Lonely and southern I feel. I am neither inside nor outside the house, yet no home would be complete without me. The treasure lies beneath me! Graaf bij Het raam aan de zuidkant van Aggie the Witch haar huis. Draynor Village. -
A great view - watch the rapidly drying hides get splashed. Check the box you are sitting on. Doorzoek De boxes op de bovenverdieping van Almera's huis; de queststart van de Waterfall Quest. Baxtorian Falls. -
A strange little man who sells armour only to those who've proven themselves to be unafraid of dragons. Spreek met Oziach. In de noordwestelijke hoek van Edgeville. Bridge Puzzlebox
As you desert this town, keep an eye out for a set of spines that could ruin nearby rugs: dig carefuly around the greenery. Graaf direct ten Zuiden van De cactus naast de Flying Carpet station in Nardah, de stad van de Spirits of the Elid quest. Nardah. -
Citric Cellar. Spreek met Heckel Funch. De oostkant van de eerste verdieping van The Grand Tree in de Gnome Stronghold. Troll Puzzlebox
Come to the evil ledge, Yew know yew want to. Try not to get stung. Graaf op De nettles aan de zuidelijke muur bij de Edgeville yews, direct naast de yew tree. Edgeville. -
Covered in shadows, the centre of the circle is where you will find the answer. Graaf in Het midden van het cirkelachtige pad dat Mort'ton omringt, iets ten zuiden van de General Store. Mort'ton. -
Four blades I have, yet draw no blood; Still I turn my prey to powder. If you are brave, come seek my roof; It is there my blades are louder. Doorzoek Het noordelijke krat op de bovenste verdieping van de molen tussen Draynor Village en Lumbridge. De molen ten noorden van Lumbridge. -
Generally speaking, his nose was very bent. Spreek met General Bentnoze. Goblin Village, ten noorden van Falador. Puzzlebox
His head might be hollow, but the crates nearby are filled with surprises. Doorzoek De kratten bij de Golem in Uzer. Uzer. -
I am the token of the greatest love. My middle is empty, I have no beginning or end. My eye is red, I fit like a glove. Go to the place where it's money they lend. And dig by the gate to be my friend. Graaf tegen De gate in de kelder van de westelijke Varrock bank aan. Varrock. -
Identify the back of this over-acting brother. (He's a long way from home.) Spreek met Hamid. Al Kharid Duel Arena hospital altaar. Troll Puzzlebox
If a man carried my burden, he would break his back. I am not rich, but I leave silver in my track. Speak to the keeper of my trail. Spreek met Gerrant. Port Sarim fishing store. -
If you didn't want to be here and in danger, you should lever things well enough alone. Graaf onder De hendel aan de Wilderness-kant van de teleport lever (vanuit East Ardougne). De Wilderness Deserted Keep (teleport lever). -
If you look closely enough, it seems that the archers have lost more than their needles. Doorzoek De hooibult (haystack) bij de Ranged mini-game voor Ranging tickets in de Ranging Guild (Ranged 40 is vereist). De Ranging Guild in Hemenster. -
I lie lonely and forgotten in mid wilderness, where the dead rise from their beds. Feel free to quarrel and wind me up, and dig while you shoot their heads. Graaf op De crossbow in het zuidosten van de Carralangar Graveyard. De Graveyard of Shadows in het midden van de Wilderniss, ten oosten van de Wilderness Volcano bank. -
I'm sure they will let ya buy some things here, as long as you are in good 'ealth. Doorzoek Het krat aan de oostkant van de General Store in Lletya, de Elven stad uit de Mourning's Ends serie. Lletya, de stad van de elvenrebellen. -
It seems to have reached the end of the line, and it's still empty. Doorzoek De noordelijke wagon in het zuidoosten van de Dwarven Mines (Vlak bij de trap vanuit Falador). De ondergrondse dwarven mines tussen de Black Guard camp (waar je je cannon kunt kopen) en Falador. -
Mine was the strangest birth under the sun. I left the crimson sack, yet life had nor begun. Entered the world, and yet was seen by none. Graaf op De Red Spiders' Eggs in de Karamja Vulcano; tussen de 2 Lesser Demon areas in Karamja Volcano. -
Must be full of railings. Doorzoek Een groep boxes direct ten noorden van de hut van Captain Lawgof (Startplek van de Dwarf Cannon quest). Coal Trucks. -
My giant guardians below the market streets would be fans of rock and roll, if they only could grab hold of it. Dig near my green bubbles! Graaf naast De Cauldron van de Moss Giants in de Varrock Sewers; Volg het gehele riool tot zijn eind, de Cauldron is bij de Edgeville Dungeon Agility-Shortcut. Varrock Sewers. -
My home is gray and made of stone - A castle with a search for a meal. Hidden in some drawers I am across from a wooden wheel. Doorzoek De drawers tegenover de spinning wheel op de eerste verdieping van Lumbridge Castle. Lumbridge Castle. -
My name is like a tree, yet it is spelt with a 'g'. Come see the fur which is right near me. Spreek met Wilough. Varrock Square, bij de fur stall. Castle Puzzlebox
Navigating to this crate will be a trial. Doorzoek Het krat in het huis van Swensen the Navigator ten Zuiden van het marktplein in Rellekka. Rellekka. -
Often sought by scholars of histories past, find me where words of wisdom speak volumes. Spreek met De Examiner in het Examine Center van de Digsite Quest. Examine Centre. Bridge Puzzlebox
Probably filled with books on magic. Doorzoek Op de begane grond van de Wizard's Tower, doorzoek de zuidelijke van de westelijke vier ronddraaiende boekenkasten. Wizards' Tower. -
Read 'How to breed scorpions.' By O.W.Thathurt. Doorzoek De noordelijke boekenkast op de eerste verdieping van de Sorceror's Tower (Scorpion Catcher). Ten zuiden van Seers' Village. -
Snah? I feel all confused like one of those cakes... Spreek met Hans. Lopend in de Lumbridge Castle courtyard. -
'Small shoe.' Often found with rod on mushroom. Spreek met De Gnome Trainer van de Gnome Stronghold agility course. In de Gnome Stronghold agility course, ten zuidoosten van de Grand Tree en ten oosten van de Spirit Tree. Maple Tree Puzzlebox
Surprising? I bet he is... Spreek met Sir Prysin, de ridder in de zuidwestelijke hoek van Varrock Castle, van de Demon Slayer quest. In de zuidwestelijke kamer van Varrock Castle. -
The beasts to my east snap claws and tails, The rest to my west can slide and eat fish. The force to my north will jump they'll wail, Come dig by my fire and make a wish. Graaf aan de oostkant van De toorts tussen de twee Queststarts in Ardougne Zoo. Het zuiden van East Ardougne. -
The cheapest water for miles around, but they react badly to religion icons. Doorzoek Het enige doorzoekbare krat in de General Store van het Bandit Camp, ten zuiden van de Bedabin Camp. De Bandit Camp in het westen van de Kharidian Desert. -
The keeper of Melzars... Spare? Skeleton? Anar? Spreek met Oziach. De noordwestelijke hoek van Edgeville. Bridge Puzzlebox
There is no "worthier" lord. Spreek met Lord Iorwerth. De Elf Camp, in Isafdar. Kijk voor meer info in de Regicide Questguide. Puzzlebox
This aviator is at the peek of his profession. Spreek met Captain Bleemadge. De gnome glider op de White Wolf Mountain. Bridge Puzzlebox
This village has a problem with cartloads of the undead. Try checking the bookcase to find an answer. Doorzoek De meest noordelijke boekenkast in het huis van Yannik, de Antiques Shop eigenaar in het noorden van Shilo Village. Shilo Village. -
'Throat mage seeks companionship. Seek answers inside my furniture if interested.' Doorzoek De drawers naast het bed op de eerste verdieping van de Necromancer's tower. Ten zuiden van East Ardougne. -
Try not to let yourself be dazzled when you search these drawers. Doorzoek De drawers bij Jimmy Dazzler, in het huis ten noorden van de Ardougne Telelever. De westelijke helft van East Ardougne. -
When no weapons are at hand, then is the time to reflect. In Saradomin's name, redemption draws near. Doorzoek De drawers in het huisje met de glassblowing pipe, ten Noorden van de haven. Entrana Island. -
When you get tired of fighting, go deep, deep down until you need an antidote. Doorzoek Een krat naast de trap naar boven, je valt naar beneden door bij het altaar te prayen. Yanille Agility Dungeon. -
You can cook food on me, but don't cook any foodles - that would just be wrong. Graaf op Het vuurtje bij Captain Klemfoodle, de piloot op het Karamja gliderstation. De intact zijnde gnome glider op Karamja. -
You don't need to go hopping mad~ Or take steps~ To get to this treasure: Just be totally shellfish. Graaf bij De schelp tussen de mini-summoning obelisk en de hopping stones. Barbarian Outpost -
You have all of the elements to solve this clue. Fortunately you do not have to go as far as to stand in the draft. Doorzoek Het krat het dichtst bij, maar buiten, de air-sectie van de Elemental Workshop. Seers' Village; Elemental Workshop. -
You will need to under-cook to solve this one. Doorzoek Het krat in de kelder van Lumbridge Castle, ten zuiden van de doorgang naar de Swamp Dungeon. De kelder van Lumbridge Castle. -
You will need to wash the old ash off your spade when you dig here, but the only water nearby is stagnant. Graaf naast De stagnant lake op de vulkaan van Braindeath Island (Rum Deal). Braindeath Island. -
4 - Coordinate Clues
Coordinate clues worden over het algemeen als de allermoeilijkste van alle clues gezien. Je hebt voor deze clues een Sextant, een Watch, en een Chart nodig. Hoe je deze kunt krijgen kun je bij de algemene info vinden. Je moet er rekening mee houden dat je ook een Spade mee moet om te graven. Als je de met deze vier dingen op de juiste plaats graaft, zal een Saradomin of een Zamorak wizard je aanvallen. De Saradomin Wizard verschijnt op plaatsen die niet in de Wilderniss zijn, en valt aan met zowel Magic als Melee; hij kan je poisonen(waarde 6). De Zamorak Wizard is te vinden op de Wilderniss plaatsen; hij gebruikt enkel Magic attacks en kan je niet poisonen. Hieronder vind je een tabel met de mogelijke coordinate clues die je kunt krijgen:

Noordoost - Noordwest - Zuidoost - Zuid West
Coordinate Clues
    Kaartje Omschrijving Saradomin/Zamorak Wizard
Noordoost
2 degrees 46 minutes North 29 degrees 11 minutes East In de RS3-versie van RuneScape: Graaf in de Arena van de Al Kharid Duel Arena. Je moet hiervoor met iemand duelen. Geen
2 degrees 46 minutes North 29 degrees 11 minutes East In de Oldschool-versie van RuneScape: Graaf in de Obstacle Arena van de Al Kharid Duel Arena. Je moet hiervoor met iemand duelen. Geen
5 degrees 37 minutes North 31 degrees 15 minutes East Graaf ten noorden van Filliman Tarlock's Grotto, in Mort Myre swamp (Nature Spirit). Saradomin
07 degrees 22 minutes North 14 degrees 15 minutes East Graaf in het korenveld ten zuiden van Taverly. Zamorak
8 degrees 3 minutes North 31 degrees 16 minutes East Graaf ten zuiden van de moeraspoel iets ten zuiden van de gateway naar Mort Myre. Saradomin
12 degrees 48 minutes North 20 degrees 20 minutes East Graaf op het bergje met de Air Obelisk, te bereiken via Edgeville Wilderness Dungeon, de ladder is ten noorden van Chronozon; Wilderness 7. Zamorak
13 degrees 46 minutes North 21 degrees 1 minutes East Graaf een stuk ten noorden van de Abyss-Telespot, in een klein stukje bos met dead trees; Wilderness 11. Zamorak
15 degrees 48 minutes North 13 degrees 52 minutes East Graaf op de top van Trollheim Mountain, op de Teleportationplek. Saradomin
16 degrees 3 minutes North 14 degrees 7 minutes East Graaf op de top van Trollheim Mountain, op de Teleportationplek (Old School) Saradomin
16 degrees 7 minutes North 22 degrees 45 minutes East Graaf in de Graveyard of Shadow, ten noorden van de boom. Wilderness level 20. (Old School) Zamorak
16 degrees 20 minutes North 12 degrees 45 minutes East Graaf ten noordwesten van Mushroom, de slapende troll, op het plein ten westen van Trollheim. Saradomin
16 degrees 35 minutes North 27 degrees 1 minutes East Graaf ten westen van de East Wilderness Green Dragons en ten Noorden van de wilderness 19 Ghost Hut; Wilderness 22. Zamorak
16 degrees 43 minutes North 19 degrees 13 minutes East Graaf bij de noordelijke muur van de Oost-ingang van de Wilderness Bandit Camp; Wilderness 23. Zamorak
17 degrees 50 minutes North 8 degrees 30 minutes East Graaf bij de noordelijke kust, de Rellekkaanse kust; vlak bij de Polar Hunting grounds en de Queststart van Olaf's Quest. Saradomin
18 degrees 3 minutes North 25 degrees 16 minutes East Graaf in het Red Spiders hutje(van Spirit of Summer), op de Steel legs spawn; Wilderness 28. Zamorak
18 degrees 22 minutes North 16 degrees 33 minutes East Graaf op de Forgotten Cemetary in het Westen van de Wilderness, op het heuveltje met de gebroken grafsteen; Wilderness 29. Zamorak
18 degrees 50 minutes North 20 degrees 26 minutes East (Old School RuneScape) Graaf in het midden van de Hobgoblin Mines. Zamorak
19 degrees 43 minutes North 25 degrees 07 minutes East Graaf in het centrum van de 3 heuvels van de Wilderness Chaos Dwarves ten Noorden-Oosten van het Red Spiders hutje(van Spirit of Summer); Wilderness 35. Zamorak
20 degrees 5 minutes North 21 degrees 52 minutes East Graaf in het midden van het heuveltje aan het meer bij de Moss Giants, Wilderness 48 Zamorak
20 degrees 7 minutes North 18 degrees 33 minutes East Graaf in het midden van de Hobgoblin Mines; Wilderness 48 Zamorak
20 degrees 33 minutes North 15 degrees 48 minutes East Graaf ten Zuid-Westen van de Zuidelijke muren van de Chaos Temple; Wilderness 38 Zamorak
21 degrees 24 minutes North 17 degrees 54 minutes East Graaf in de Lesser Demoncage, de toegang naar de King Black Dragon's lair; Wilderness 41 Zamorak
22 degrees 35 minutes North 19 degrees 18 minutes East Graaf ten zuiden van de noordelijke Rune Rock Zamorak
22 degrees 45 minutes North 26 degrees 33 minutes East Graaf op de noordelijkste summoningcircle(de ster) bij de Greater Demons; Wilderness 47 Zamorak
24 degrees 24 minutes North 26 degrees 24 minutes East Graaf ten noorden van de noordelijkste toren van de Rogues' Castle in het noordoosten van de Wilderness. Zamorak
24 degrees 56 minutes North 22 degrees 28 minutes East Graaf ten noorden van de Deserted Keep(Tussen Mage Bank en Axe Hut); Wilderness 55. Zamorak
24 degrees 58 minutes North 18 degrees 43 minutes East Graaf ten noorden van de Pirate's hut ten Oosten van de Wilderness Agility Area; Wilderness 56. Zamorak
25 degrees 3 minutes North 17 degrees 05 minutes East Graaf ten westen van het noorden van de Wilderniss Agility Area, 4 stappen ten oosten van de 'Standard' die je in de Agility Area ziet staan. Zamorak
25 degrees 3 minutes North 23 degrees 24 minutes East Graaf ten noorden van de Wilderness Axe Hut; Wilderness 56. Zamorak
Noordwest
0 degrees 0 minutes North 7 degrees 13 minutes West Graaf bij het meertje van de Roving Elves, vlak bij Tyras' Camp. Saradomin
1 degrees 24 minutes North 8 degrees 5 minutes West Vlakbij de Catapult Engineer van de Catapult Construction quest, in het Westen van Isafdar. De ingang is ten Zuiden van het Elf Camp van Lord Iorwerth. Saradomin
4 degrees 41 minutes North 3 degrees 9 minutes West Graaf tussen de twee centrale red spider egg spawns in bij de pass Arandar, van de elven quest series (zoals Regicide). Saradomin
Zuidoost
03 degrees 03 minutes South 05 degrees 03 minutes East Graaf ten zuiden van de Yanille bank, waar er Dwarfs rondlopen, op een donkere plant. Zamorak
03 degrees 39 minutes South 13 degrees 58 minutes East Graaf vlakbij de Karamja Divination krater, ten westen van de log shortcut, ten noord oosten van het Nature Altar. Zamorak
03 degrees 45 minutes South 22 degrees 45 minutes East Graaf in de Bedabin Camp, in de desert, ten noorden van het meertje; Bedabin Camp is ook te bereiken via de Shantay Pass Magic Carpet Service. Saradomin
4 degrees 3 minutes South 3 degrees 11 minutes East Graaf aan het einde de muur van Gu'Tanoth, de stad van de Watchtower Quest. Saradomin
4 degrees 5 minutes South 4 degrees 24 minutes East Graaf tussen de 2 battlements op het eilandje(te bereiken door een geheime ingang ten zuiden van Gu'Tanoth) ten Oosten van Gu'Tanoth, de stad van de Watchtower Quest. Saradomin
4 degrees 16 minutes South 16 degrees 16 minutes East Graaf ietsjes ten oosten van G.L.O. Caranock's hut, bij de Shipyard in het Oosten van Karamja. Saradomin
5 degrees 50 minutes South 10 degrees 5 minutes East Graaf ten zuiden van de Rockslide op Cairn Isle, ten noordoosten van de zuidelijke Chameleon egg spawn. Saradomin
6 degrees 0 minutes South 21 degrees 48 minutes East Graaf op het westelijkste punt ten zuidwesten van de Desert Bandit Camp. Saradomin
6 degrees 11 minutes South 15 degrees 7 minutes East Graaf ten noorden van de waterval ten oosten van Shilo Village. Saradomin
7 degrees 43 minutes South 12 degrees 26 minutes East Graaf direct ten oosten van de waterpoel in de Kharazi Jungle (midden) op Karamja. Saradomin
8 degrees 5 minutes South 15 degrees 56 minutes East In de RS3-versie van RuneScape: Graaf aan de zuidkant van het Farming Patches deel in de Herblore Habitat. Opgelet: de ingang van Herblore Habitat is niet in de Kharazi jungle, maar vanuit Shilo Village helemaal naar het oosten.
Saradomin
8 degrees 5 minutes South 15 degrees 56 minutes East In de Oldschool-versie van RuneScape:
Graaf in de oostkant van de Kharazi Jungle, 1 stap ten noorden van de Totem Pole.

Saradomin
8 degrees 26 minutes South 10 degrees 28 minutes East Graaf 2 stappen ten noorden van het skelet op een schiereiland in het zuidwesten van de Kharazi Jungle. Saradomin
 
5 - Emote Clues
Emote clues spreken eigenlijk voor zich, aangezien alle mogelijke info al is gegeven in de clue zelf. Je moet een bepaalde emote uitvoeren, in een bepaalde dresscode. Nadat je deze emote hebt uitgevoerd, zal er een Double Agent verschijnen. Deze dubbelagent is level 108 in de Non-Wilderness en level 68 in de Wilderness, en je moet hem doden voordat je verder kunt. Daarna zal er een soort van geheim agent, Uri, tevoorschijn komen. Je moet daarna met hem praten. Deze clues zijn echter om deze pagina volledig te maken opgenomen in de onderstaande tabel; de equipment is niet opgenomen in de clue description zelf:

Emote Clues
  Items nodig Locatie Emote Speciale dingen nodig?
Blow a kiss between the tables in Shilo Village bank. Mud Pie, Splitbark Helm, Rune Platebody Tussen de twee tafels in het bankgebouw van Shilo Village. Pas op dat je Auto Retalliate op 'Off' staat, want anders verlies je je Mud Pie aan de Double Agent. Blow Kiss Shilo Village, Defence Level 40, Magic Level 40
Blow a raspberry in the Fishing Guild bank. Elemental Shield, Blue D'hide Chaps, Rune Warhammer Voor de bank booths in de Fishing Guild in Hemenster, ten noorden van Ardougne. Raspberry Elemental Workshop, Attack Level 30, Fishing Level 68 (Of Fishing Level 63 en een Admiral Pie), Ranged Level 40
Bow at the top of the lighthouse. Blue D'hide Body, Blue D'hide Vambraces, Je mag geen enkele vorm van sieraden (Ring spot/Amulet spot) dragen. Op de top van de Lighthouse, ten noorden van de Barbarian Outpost en ten westen van Rellekka. Bow Een deel van de Horror from the Deep Quest, Ranged Level 40
Dance at the cat-doored pyramid in Sophanem. Ring of Life, Uncharged Amulet of Glory, Adamant 2h Sword De deur van de zuidelijke van de twee pyramiden in Sophanem. Dance Het starten van de Icthlarin's Little Helper Quest, Attack Level 30
Laugh in the Jokul's tent in the Mountain Camp. Rune Full Helm, Fire Battlestaff, Blue D'hide Chaps In de tent van Jokul, ten noorden van Chief Hamal's tent, van de Mountain Daughter Quest. Laugh Attack Level 30, Defence Level 40, Magic Level 30, Ranged Level 40
Panic by the pilot on White Wolf Mountain. Ring of Life, Rune Hatchet, Mithril Platelegs Halverwege de White Wolf Mountain bij de gnome glider. Panic Attack Level 40, Defence Level 20
Panic in the heart of the Haunted Woods. Helemaal niets. Je moet alles uitdoen en dan de Panic emote doen. In de Haunted Woods van Morytania, ten westen van Port Phasmatys; Doe de emote ten oosten van de Fairy Ring. Panic -
Salute in the banana plantation. Diamond Ring, Amulet of Power, je mag geen Chest- en Leg-armour aanhebben. Het veld met de bananenbomen bij de F2p-Lobster fishingspot op Karamja. Salute -
Shrug in the Zamorak Temple found in the Eastern Wilderness. Bronze Platelegs, Iron Platebody, Blue D'hide Vambraces De Chaos Temple ten noorden van Varrock; Wilderniss level 15. Shrug Defence Level 40, Ranged Level 40
Yawn in the rogues' general store. [RS3] Iron square shield, Blue d'hide vambraces, Iron pickaxe
[OSRS] Adamant square shield, Blue d'hide vambraces, Rune pickaxe 
De General Store in de Wilderness Bandit Camp; Wilderness level 23. Yawn Attack Level 40, Defence Level 30, Ranged Level 40
6 - Kaarten
Kaarten, of in de volksmond Maps, zijn simpele vormen van Treasure Trails en eigenlijk de basis van het begrip. Je krijgt een kaartje waarop een plaats te zien is: Op deze plaats moet je graven met je spade, of staat een object dat je moet doorzoeken. Zodra in de tabel bij actie dus Graven staat moet je een spade bij je hebben. Als er Doorzoek staat, dan heb je natuurlijk geen spade nodig. Voor de rest spreekt deze tabel voor zich:

Kaarten
  Plaats Actie
Het lichtbruine krat in het midden van de vesting van de Dark Warriors, ten noordwesten van Edgeville, in Wilderniss level 19. Doorzoek
Een krat in een goblinvestiging, ten noordosten van Castle Wars en ten oosten van de Observatory. Doorzoek
Ten westen van de oostelijkste van de drie lava kraters, ten zuidoosten van de Wilderniss Agility Area; Wilderniss 50 Graaf
De heatherplant tussen de twee bankjes ten zuiden van de Legends Guild. Graaf
Een krat in het zuiden van de Lumberyard, ten noordoosten van Varrock. Doorzoek
Aan de noordkant van een ruïne-achtige hut in het Westen van West Ardougne, waar je je cats in kunt ruilen tegen 100 death runes. Graaf
In het hoekje in zuidoost Yanille, ten zuiden van de bank.
Graaf
7 - Schuifpuzzels
Op sommige plekken kom je schuifpuzzels tegen. Deze kunnen best vervelend zijn om op te lossen, maar niet als je het trucje kent!
Het zwarte vakje is het open vakje, witte vakjes zijn vakjes waarbij het totaal niet uitmaakt wat er staat. voor de ingekleurde vakjes maakt dit wel uit.
Je begint met de rijen. Eerst in de bovenste rij zet je de meest linker drie op hun plek, van links naar rechts. De een-na rechtse zet je in de rechter bovenhoek, en degene die het meest rechts hoort daar onder. Vervolgens schuif je ze er zo in. Dat herhaal je voor de bovenste drie rijen. Daarna doe je hetzelfde met de kolommen, zoals aangegeven in dat plaatje.
Na verloop van tijd word je hier steeds handiger in, als je eenmaal het trucje door hebt kan je dat ook op andere punten toepassen.

Links onderaan naast de puzzel staat een vakje met "Hint" er op. Als je hier je muis overheen houdt, zie je hoe de puzzel moet worden, en kan je dus bepalen welk blokje je waar moet neer zetten. Succes!
 
 



Geschreven door Arnoud X122 (Elanthiel, Ilovearagorn, Pttim). Laatste aanpassing was op 17-12-2014 door Ilovearagorn.

Heb je opmerkingen over of verbeteringen voor deze guide? Stuur dan een mailtje naar . Vergeet niet te vermelden over welke guide je het hebt, en wat je rs(r)naam is (zodat we je kunnen crediten).